La clemenza di Tito

Wolfgang Amadeus Mozart

Opera seria in two acts
Libretto by Caterino Mazzolà after Pietro Metastasio

From 26. April 2026 until 25. May 2026

  • Language:
    In Italian with German and English surtitles.
  • More information:
    Introduction 45 min before the performance.

Music Direction:
Marc Minkowski

Marc Minkowski

Marc Minkowski ist künstlerischer Leiter von Les Musiciens du Louvre und des Festivals Ré Majeure. Von 2016 bis Januar 2022 leitete er die Opéra National de Bordeaux und war von 2013 bis 2017 künstlerischer Leiter der Mozartwoche Salzburg. Ausserdem war er von 2018 bis 2022 künstlerischer Berater des Kanazawa Orchesters (Japan). Im Alter von 19 Jahren gründete er Les Musiciens du Louvre, ein Ensemble, das sich aktiv der Wiederbelebung der Barockmusik widmete und mit dem er neben dem französischen Repertoire auch Händel erarbeitete, bevor er sich Mozart, Rossini, Offenbach und Wagner zuwandte. Er ist regelmässiger Gast an den Pariser Bühnen ebenso an der Opéra National de Bordeaux. Weitere Gastengagements führten ihn u.a. nach Salzburg, Genf, Zürich (Il trionfo del tempo e del disinganno, Giulio Cesare, Agrippina, Les Boréades, Fidelio, La Favorite), Berlin, Amsterdam, Theater an der Wien, Wiener Staatsoper, Aix-en-Provence, Londoner Covent Garden sowie an die Mailänder Scala. Dabei arbeitete er u.a. mit Regisseuren wie Laurent Pelly, Olivier Py, Dmitri Tcherniakov, Bob Wilson, Krzysztof Warlikowski, Bartabas, Klaus Michael Grüber und Vincent Huguet. Marc Minkowski wird für Programme mit klassischem und modernem Repertoire auch regelmässig von den wichtigsten Sinfonieorchestern eingeladen, darunter die Staatskapelle Dresden, Berliner Philharmoniker, Mozarteum Orchester Salzburg, Wiener Philharmoniker, Wiener Symphoniker, Bamberger Symphoniker, Mahler Chamber Orchestra, BBC Symphony Orchestra, City of Birmingham Symphony Orchestra, Cleveland Orchestra, Chamber Orchestra of Europe, Radio-Sinfonieorchester Stuttgart (SWR), Staatskapelle Berlin oder Orchestra del Maggio Musicale Fiorentino.

La clemenza di Tito26 / 29 Apr / 3 / 8 / 15 / 17 / 20 / 25 May 2026
Director:
Damiano Michieletto

Damiano Michieletto

Damiano Michieletto studierte Opern- und Theaterregie an der Scuola d’Arte Drammatica Paolo Grassi in Mailand und moderne Literatur an der Università Ca’ Foscari in seiner Heimatstadt Venedig. Seine Inszenierung von Weinbergers Schwanda, der Dudelsackpfeifer beim Wexford Festival 2003 gewann einen Irish Times/ESB Theatre Award. Es folgten Arbeiten für das Rossini Opera Festival in Pesaro, das Opernhaus Zürich (La scala di seta, Il corsaro, Lucia di Lammermoor, Luisa Miller, Poliuto), die Salzburger Festspiele und die Mailänder Scala. Er inszenierte ausserdem an der Staatsoper Unter den Linden Berlin, der Oper Frankfurt, der Opéra national de Paris, der Opéra National de Lyon, am Gran Teatre del Liceu in Barcelona, am Teatro Real in Madrid, am Royal Opera House Covent Garden in London, am Bolschoi-Theater in Moskau sowie beim Glyndebourne Festival. Neben seiner Tätigkeit im Musiktheater arbeitet er auch im Schauspiel, speziell für das Teatro Stabile del Veneto und das Piccolo Teatro in Mailand. Zuletzt inszenierte er u. a. Glucks Orfeo ed Euridice an der Komischen Oper Berlin, Battistellis Le baruffe am Teatro La Fenice in Venedig, Händels Giulio Cesare in Egitto am Théâtre des Champs-Elysées, Les Contes d'Hoffmann in Sidney, Venedig und London sowie die Uraufführung von Raskatovs Animal Farm in Amsterdam. 2024/2025 folgten Händels Messiah an der Komischen Oper, La Fille du régiment an der Bayerischen Staatsoper, Die Verlobung im Kloster am Theater an der Wien sowie die Uraufführung von Francesco Filideis Il nome della rosa nach Umberto Eco an der Mailänder Scala. 2025 kuratiert er ausserdem das Programm des Caracalla-Festivals, der Sommersaison der Oper von Rom.

La scala di seta25 / 28 Sept / 19 / 24 Oct 2025 La clemenza di Tito26 / 29 Apr / 3 / 8 / 15 / 17 / 20 / 25 May 2026
Stage design:
Paolo Fantin

Paolo Fantin

Paolo Fantin, geboren in Castelfranco (Italien), studierte Bühnenbild an der Accademia di belle arti in Venedig. Eine enge Zusammenarbeit verbindet ihn mit dem Regisseur Damiano Michieletto, mit dem er 2005 mit Le nozze di Figaro Finalist beim Internationalen Wettbewerb für Regie und Bühnengestaltung «Ring Award» in Graz war. Mit Damiano Michieletto entstanden ausserdem u.a. Brittens Kinderoper The Little Sweep in Sizilien, Marco Tutinos La bella e la bestia in Modena, La gazza ladra und Sigismondo beim Rossini Opera Festival in Pesaro, Madama Butterfly am Teatro Regio in Turin und Don Giovanni am Teatro La Fenice. Für Don Giovanni, Sigismondo und Madama Butterfly erhielt Paolo Fantin gemeinsam mit Carla Teti den Premio Franco Abbiati 2011 für bestes Bühnenbild und Kostüme. Am Opernhaus Zürich entstanden Lucia di Lammermoor, Il corsaro, Luisa Miller und Poliuto. Weitere Projekte mit Michieletto waren u.a. Roméo et Juliette sowie ein Mozart/Da Ponte-Zyklus am Teatro La Fenice, La scala di seta in Pesaro, Il barbiere di Siviglia in Genf, L’elisir d’amore in Madrid und Brüssel, Così fan tutte in Tokio, Martinůs The Greek Passion in Palermo, Un ballo in maschera an der Mailänder Scala, Idomeneo und Otello am Theater an der Wien, La bohème und Falstaff in Salzburg, Il viaggio a Reims in Amsterdam und Guillaume Tell am Royal Opera House in London. Jüngste Projekte mit Damiano Michieletto waren Die lustige Witwe, Macbeth und die Uraufführung von Filippo Peroccos Aquagranda in Venedig, La Damnation de Faust am Teatro dell’Opera in Rom, Don Pasquale an der Opéra National de Paris, Il viaggio a Reims am Bolshoi Theater Moskau und Ödipus Rex an der Oper Frankfurt.

La scala di seta25 / 28 Sept / 19 / 24 Oct 2025 La clemenza di Tito26 / 29 Apr / 3 / 8 / 15 / 17 / 20 / 25 May 2026
Costumes:
Klaus Bruns

Klaus Bruns

Klaus Bruns studierte Bühnenbild und Kostümentwurf am Mozarteum in Salzburg. Seit fast 30 Jahren ist er als Kostümbildner tätig, u.a. an den Schauspielhäusern von Stuttgart, Graz, Frankfurt, Zürich, Köln, Leipzig, dem Burgtheater in Wien, dem Thalia-Theater Hamburg, der Schaubühne und dem Deutschen Theater Berlin sowie dem Residenztheater und den Kammerspielen in München. Eine enge Zusammenarbeit verbindet ihn mit Karin Henkel. In der Oper arbeitet er u. a. mit Barrie Kosky, Michael Talke, Andreas Homoki, Olivier Tambosi, Michael Schulz, Harry Kupfer, Götz Friedrich und Christof Loy, u. a. an den drei Berliner Opernhäusern, der Nürnberger Oper, der Hamburgischen Staatsoper, der Vlaamse Opera Antwerpen, der Bayerischen Staatsoper München, der Oper Leipzig, dem Teatro Regio Turin, dem Theater an der Wien, den Nationaltheatern in Mannheim und Weimar, dem Rossini Opera Festival in Pesaro und der Oper Amsterdam. Mit Barrie Kosky entstanden u. a. Der Ring des Nibelungen an der Staatsoper Hannover, Rusalka, Moses und Aron, Eugen Onegin, Anatevka und Aufstieg und Fall der Stadt Mahagonny an der Komischen Oper Berlin, La fanciulla del West, Macbeth, Die Gezeichneten, Jewgeni Onegin und Boris Godunow am Opernhaus Zürich, Prinz Igor an der Opéra Bastille in Paris, Die Meistersinger von Nürnberg bei den Bayreuther Festspielen, Fiddler on the Roof an der Lyric Opera of Chicago und Agrippina an der Staatsoper in Hamburg.

La clemenza di Tito26 / 29 Apr / 3 / 8 / 15 / 17 / 20 / 25 May 2026 Macbeth8 / 11 / 14 / 19 / 22 / 30 Nov 2025
Chorus Master:
Ernst Raffelsberger

Ernst Raffelsberger

Ernst Raffelsberger stammt aus Gmunden, Oberösterreich. Er studierte Musikpädagogik und Kirchenmusik an der Hochschule für Musik und darstellende Kunst in Wien (Chorleitung bei Prof. Erwin Ortner) und anschliessend Chordirigieren am Salzburger Mozarteum bei Prof. Walter Hagen-Groll. Von 1983 bis 1986 war er Kapellmeister der Wiener Sängerknaben. In dieser Zeit leitete er das Ensemble in Wien und auf Tourneen durch Europa, Südafrika, Kanada und die USA. Ab 1986 war Ernst Raffelsberger Chordirektor und Kapellmeister am Landestheater Salzburg (Mitwirkung bei der Salzburger Mozartwoche und den Salzburger Festspielen). 1989 wurde er von Donald Runnicles als Chordirektor und Kapellmeister an das Theater in Freiburg/Breisgau berufen. Seit Herbst 1993 ist Ernst Raffelsberger am Opernhaus Zürich als Chordirektor engagiert. Hier hat er inzwischen über 100 Premieren betreut und mit vielen namhaften Dirigenten wie Riccardo Chailly, Christoph von Dohnányi, Vladimir Fedoseyev, Sir John Eliot Gardiner, Daniele Gatti, Bernard Haitink, Nikolaus Harnoncourt, Zubin Mehta und Franz Welser-Möst zusammengearbeitet. Gastspiele mit dem Opernhaus Zürich führten ihn nach Wien, London, Paris und Tokio. Zahlreiche CD- und DVD-Aufnahmen dokumentieren diese Arbeit. Im Sommer 2012 begann zusätzlich seine Tätigkeit als Chordirektor der Salzburger Festspiele. Er ist dort für die Produktionen der Konzertvereinigung Wiener Staatsopernchor verantwortlich. In seiner ersten Festspielsaison kam es u. a. zu einer erfolgreichen Zusammenarbeit mit Riccardo Muti und Sir Simon Rattle.

Manon24 / 27 Sept / 3 / 7 / 10 Oct 2025 Tosca28 Sept / 2 / 8 / 11 / 15 / 19 Oct 2025 La clemenza di Tito26 / 29 Apr / 3 / 8 / 15 / 17 / 20 / 25 May 2026 Le nozze di Figaro24 / 29 Jan / 1 / 5 / 7 / 10 / 14 Feb 2026 Die Fledermaus7 / 10 / 12 / 14 / 18 / 26 / 28 / 31 Dec 2025 / 2 / 4 / 6 / 10 Jan 2026 Messa da Requiem20 / 22 / 28 Feb / 1 / 5 / 7 Mar / 6 Apr 2026 Arabella14 / 18 / 22 / 25 / 28 Apr 2026
Lighting designer:
Alessandro Carletti
Dramaturgy:
Kathrin Brunner

Kathrin Brunner

Kathrin Brunner wurde in Zürich geboren. Sie studierte in ihrer Heimatstadt sowie an der Humboldt-Universität Berlin Germanistik, Musikwissenschaft und Französisch. Nach diversen Regiehospitanzen (u.a. Die Dreigroschenoper am Luzerner Theater; Regie: Vera Nemirova) und Dramaturgiehospitanzen ist sie seit 2008 Dramaturgin am Opernhaus Zürich. Hier arbeitete sie u.a. mit Regisseur:innen wie Achim Freyer (Moses und Aron), Harry Kupfer (Die Meistersinger von Nürnberg, Tannhäuser), Stephan Müller, Guy Joosten, Damiano Michieletto, Christof Loy (La straniera, Alcina, I Capuleti e i Montecchi, Don Pasquale, La rondine), Willy Decker (Il ritorno d'Ulisse in patria, The Turn of the Screw), Andreas Homoki (Wozzeck, Das Land des Lächelns, La forza del destino), Christoph Marthaler (Il viaggio a Reims, Orphée et Euridice), Barrie Kosky (Die Gezeichneten, Boris Godunow), Nadja Loschky, Nina Russi, Jan Essinger und Jetske Mijnssen (Idomeneo, Hippolyte et Aricie, Platée). Bei den Salzburger Festspielen 2012 erarbeitete sie La bohème mit Damiano Michieletto. Während der Corona-Pandemie war sie Co-Gründerin der Konzertreihe Altchemie live in der Alten Chemie Uetikon (https://www.altchemie.live).

Der Rosenkavalier21 / 26 Sept / 1 / 5 / 14 / 17 / 21 / 26 Oct 2025 Manon24 / 27 Sept / 3 / 7 / 10 Oct 2025 La clemenza di Tito26 / 29 Apr / 3 / 8 / 15 / 17 / 20 / 25 May 2026 Cardillac15 / 18 / 21 / 25 Feb / 1 / 6 / 10 Mar 2026 Carmen18 / 21 / 23 / 27 / 31 Jan 2026 Arabella14 / 18 / 22 / 25 / 28 Apr 2026

Cast


Tito Vespasiano Pene Pati


Vitellia Jeanine De Bique


Servilia Yewon Han


Sesto Lea Desandre


Annio Siena Licht Miller


Publio Andrew Moore

Pene Pati

Pene Pati was born in Samoa and raised in New Zealand. He studied at the University of Auckland and at the Wales International Academy of Voice in Cardiff under Dennis O’Neill. In 2012, he won the Bel Canto Award, followed by several other distinctions. After completing his musical training in the San Francisco Opera’s Merola Program, he joined the Adler Fellowship in 2017. His repertoire spans roles from Mozart to Massenet, Donizetti, Gounod, Puccini, and Verdi. Engagements have taken him, among others, to the Staatsoper Hamburg and the Gran Teatre del Liceu in Barcelona as Des Grieux ("Manon"), to the Vienna State Opera as Percy ("Anna Bolena"), to the Teatro San Carlo in Naples as Edgardo ("Lucia di Lammermoor"), to the Staatsoper Unter den Linden in the title role of "Mitridate, Re di Ponto", and to the Festival d’Aix-en-Provence as Tito in "La clemenza di Tito". In the 2024/25 season, he made his debut as Gounod’s "Faust" at the Opéra national de Paris. He also gave his house debut at the Metropolitan Opera in New York as the Duke, and at Covent Garden in London as Rodolfo in "La bohème", as well as his concert debut as Werther in Geneva. This season, he also appeared as Rodolfo at the Bavarian State Opera. In the summer of 2025, he will sing Rodolfo in San Francisco, Nadir ("Les Pêcheurs de perles") at the Festival in Aix-en-Provence, the Duke in Verona, and Mozart’s Mitridate at the Salzburg Festival. His debut album featuring Italian and French arias earned him the Opus Klassik Newcomer of the Year Award, Best Male Singer at the Opera Critics' Awards, and the Opera Magazine Readers' Award at the International Opera Awards. His second album, Nessun Dorma, was released in September 2024.

La clemenza di Tito26 / 29 Apr / 3 / 8 / 15 / 17 / 20 / 25 May 2026

Jeanine De Bique

Jeanine De Bique was born in Trinidad and studied at the Manhattan School of Music. Since her debut at the Salzburg Festival in 2017 as Annio in Peter Sellars’ production of La clemenza di Tito, she has performed at all major opera houses worldwide. She sang Susanna (Le nozze di Figaro) at the San Francisco Opera, Helena (A Midsummer Night’s Dream) at the Deutsche Oper Berlin, Donna Anna (Don Giovanni) at the Opéra National du Rhin, and Aida in the world premiere of Caruso a Cuba by Micha Hamel in Amsterdam. In the 2021/22 season, she made her role debut as Poppea (L’incoronazione di Poppea) in Budapest, Geneva, and Vicenza, and performed Alcina at the Paris Opera. She also gave song recitals with Gerold Huber, including at Carnegie Hall, where she celebrated her first solo appearance. Highlights in the concert field include Ein deutsches Requiem under Raphaël Pichon, Mahler’s Second Symphony with the Orchestre National du Capitole de Toulouse under Tugan Sokhiev, and Mozart’s Requiem with the Budapest Festival Orchestra under Iván Fischer at Lincoln Center. The 2022/23 season took her to the Paris Opera as Susanna (Le nozze di Figaro) and to the Theater an der Wien as Nitocris (Belshazzar). In 2021, her first solo album Mirrors was released, which received a Diapason d’Or, an Opus Klassik, and the “Editor’s Choice Award” from Gramophone. She has also won numerous competition prizes, including the Gerda Lissner Vocal Competition and the National Council Auditions at the Met. Additionally, she was appointed “Youth Ambassador of Peace” by the National Commission of UNESCO Trinidad and Tobago.

La clemenza di Tito26 / 29 Apr / 3 / 8 / 15 / 17 / 20 / 25 May 2026 Le nozze di Figaro24 / 29 Jan / 1 / 5 / 7 / 10 / 14 Feb 2026 Concert with Jeanine De Bique22 Mar 2026

Yewon Han

Yewon Han is a South Korean soprano. She completed her Bachelor’s degree in Classical Voice at Seoul National University and continued her training in the Young Artist Program of the Korea National Opera Studio (2021–2022) as well as at the International Opera Studio Zurich (2022–2024). Yewon Han has performed a wide range of roles in Korea and Europe, including Lauretta in Gianni Schicchi, Papagena in Die Zauberflöte, Adele in Die Fledermaus, Romilda in Serse, Li Si in Jim Button and Luke the Engine Driver, Titania in A Midsummer Night’s Dream, and Najade in Ariadne auf Naxos. In 2025, she will appear as Ophelia in Hamlet at the Buxton International Festival. She has received numerous awards, including first prize at the 60th Concurso Tenor Viñas (2023), third prize at the International Singing Competition Neue Stimmen (2022), and several first prizes at major singing competitions in South Korea.

In the 2025/26 season, Yewon Han will continue as a permanent ensemble member at Zurich Opera, where she will appear in a wide-ranging repertoire.

Manon24 / 27 Sept / 3 / 7 / 10 Oct 2025 La clemenza di Tito26 / 29 Apr / 3 / 8 / 15 / 17 / 20 / 25 May 2026 Carmen18 / 21 / 23 / 27 / 31 Jan 2026 Hänsel und Gretel20 / 23 Nov / 2 / 4 / 16 / 18 Dec 2025 / 2 / 24 / 25 / 31 Jan 2026 Arabella14 / 18 / 22 / 25 / 28 Apr 2026

Lea Desandre

Lea Desandre, mezzo-soprano, studied in Venice and participated in William Christie’s Le Jardin des Voix in 2015. In 2017, she was named “Vocal Discovery” and in 2021 “Lyrical Artist of the Year” at the Victoires de la Musique Awards. In 2017, she made her debut in the title role of Alcione at the Opéra Comique. In 2018, she debuted at the Salzburg Festival as Amore/Valletto (L’incoronazione di Poppea). There, she also sang Vénus (Orphée aux Enfers), Despina (Così fan tutte), Abel (La morte d’Abel), and Annio (La clemenza di Tito). At the Paris Opéra Comique, she was featured in the one-woman show Et in Arcadia ego with music by Rameau. Additionally, in 2021 she made her role debut as Cherubino (Le nozze di Figaro) in Aix-en-Provence. Her repertoire also includes Rosina (Il barbiere di Siviglia), Idamante (Idomeneo), Messaggera (L’Orfeo), and Amour (Orphée). Concerts and recitals have taken her to venues such as Wigmore Hall, Carnegie Hall, the Wiener Musikverein, Théâtre des Champs-Élysées, Philharmonie de Paris, Opéra National de Bordeaux, Sydney Opera House, Tchaikovsky Concert Hall in Moscow, and Shanghai Symphony Hall. She has collaborated with renowned conductors including Gustavo Dudamel, Sir John Eliot Gardiner, Myung-Whun Chung, Jordi Savall, Emmanuelle Haïm, and directors like Barrie Kosky, Christof Loy, Lotte de Beer, and Jossi Wieler. Her discography includes her first solo album Amazone, which was awarded a Gramophone “Editor’s Choice Award.”

La clemenza di Tito26 / 29 Apr / 3 / 8 / 15 / 17 / 20 / 25 May 2026

Siena Licht Miller

Siena Licht Miller, German-American mezzo-soprano, studied voice at the Curtis Institute of Music and the Oberlin Conservatory of Music. She completed her training with programs at Opera Philadelphia, the Santa Fe Opera, the Opera Theatre of St. Louis, and the Aspen Music Festival. She is a scholarship holder of the Bagby Foundation and a prizewinner of the Metropolitan Opera National Council Auditions, the Marilyn Horne Rubin Foundation, and the Gerda Lissner Foundation.

Highlights of her career so far include role debuts as Hermia in A Midsummer Night’s Dream, Second Lady in Die Zauberflöte, and one of the two solo roles in the world premiere of Denis and Katya by Philip Venables at Opera Philadelphia. At the Aspen Opera Center, she sang the title role in Ravel’s L’Enfant et les sortilèges under the baton of Robert Spano.

She also regularly dedicates herself to song repertoire. She appeared in The Song Continues recital series at Carnegie Hall in honor of her mentor Marilyn Horne, and toured the United States with a recital alongside pianist Kevin Murphy.

In the 2020/21 season, she was a member of the International Opera Studio in Zurich, where she performed in Maria Stuarda, Simon Boccanegra, Viva la mamma, Salome, Odyssee, in the ballet Monteverdi, in L’italiana in Algeri, and as Flosshilde in Das Rheingold. Since the 2022/23 season, she has been a member of the ensemble at Zurich Opera House, where she recently appeared in Barkouf, Salome, Anna Karenina, Lakmé, La rondine, Die Walküre, and Götterdämmerung.

She also sang the title role in Handel’s Serse at Theater Winterthur.

La scala di seta25 / 28 Sept / 19 / 24 Oct 2025 La clemenza di Tito26 / 29 Apr / 3 / 8 / 15 / 17 / 20 / 25 May 2026 Carmen18 / 21 / 23 / 27 / 31 Jan 2026 Madama Butterfly30 Dec 2025 / 3 / 9 / 11 / 13 / 16 Jan 2026 Così fan tutte3 / 7 / 9 / 12 Jul 2026 Hänsel und Gretel20 / 23 Nov / 2 / 16 / 18 Dec 2025 / 2 / 24 / 25 / 31 Jan 2026

Andrew Moore

Andrew Moore, bass-baritone, is from New Jersey. He studied at Rutgers University and the Curtis Institute of Music in Philadelphia. In 2017, he was a finalist in the New Jersey State Opera Alfredo Silipigni Competition and in the same year sang the baritone part in Fauré’s Requiem with the New Jersey Chamber Singers. In 2018, he participated in the Merola Opera Program in San Francisco, where he sang in the Schwabacher Summer Concert and The Rake’s Progress. In 2019, he was a participant in the Metropolitan Opera National Council Auditions and reached the New England Regional Finals, where he was awarded the Susan Eastman Encouragement Award. That same year, he appeared at Santa Fe Opera in productions of La Bohème, Così fan tutte, and Jenůfa. Further appearances included Vicar (Albert Herring), Fiorello (Il barbiere di Siviglia), Talpa (Il tabarro), Figaro (Le nozze di Figaro), Guglielmo (Così fan tutte), Rocco (Fidelio), L’Arbre (L’Enfant et les sortilèges), and Adonis (Venus und Adonis). From 2020 to 2022, he was a member of the International Opera Studio, where he sang Mamma Agata in Viva la mamma, Gouverneur (Le Comte Ory), Masetto in Don Giovanni, and the title role in Die Odyssee. Since the 2022/23 season, he has been part of the ensemble at the Opernhaus Zürich. In the 2024/25 season, he will perform as Paolo Albiani (Simon Boccanegra), Max (In 80 Tagen um die Welt), Don Fernando (Fidelio), Paqui / Vertreter (Das grosse Feuer), and Marullo (Rigoletto) in Zürich.

Manon24 / 27 Sept / 3 / 7 / 10 Oct 2025 La clemenza di Tito26 / 29 Apr / 3 / 8 / 15 / 17 / 20 / 25 May 2026 Tannhäuser21 / 24 / 27 Jun / 2 / 5 / 8 / 11 Jul 2026 Le nozze di Figaro24 / 29 Jan / 1 / 5 / 7 / 10 / 14 Feb 2026
Ganze Besetzung anzeigen Weniger anzeigen

Abstract

An attempted coup is uncovered, and his best friend is a conspirator – but Tito would rather renounce his office as ruler than base his power on fear and terror. «La clemenza di Tito» is a work that poses timeless questions about how to deal with power, and about guilt and forgiveness. Wolfgang Amadeus Mozart’s late opera seria contains some of his most beautiful arias and ensembles. Conductor Marc Minkowski returns to Opernhaus Zürich with this new production, as does Italian director Damiano Michieletto.

Mehr lesen Weniger anzeigen