Opera goes Pop

Compositions by Franz Schubert, Alicia Keys, Georges Bizet, Astor Piazzolla, Edith Piaf, Christoph Willibald Gluck, Radiohead, Barbara und Streets of Fire

From 27. May 2021 until 30. May 2021

Christoph Willibald Gluck
Ahi mè dove trascorsi... / Che farò...

Alicia Keys
Fallin’

Georges Bizet / Kurt Weill
L’amour youkalie

Elvis Presley / Jean-Paul-Égide Martini
Elvis 1785

Georges Bizet
Près des remparts de Séville

Astor Piazzolla
Yo soy Maria

Elton John
Rocket Man

Franz Schubert
Gretchen am Spinnrade D 118

Radiohead
Creep

Miriam Makeba
Malaika

Barbara
Ma plus belle histoire d’amour

Pharrell Williams
Happy

  • More information:
    The presale starts on Monday, April 26, at 11 am. Tickets can be purchased online and by phone (+41 44 268 66 66). The ticket offices will remain closed until further notice.

Cast


Mezzosopran Katia Ledoux


Klavier Anna Hauner

Violine Jonathan Allen

Schlagzeug Didier Chevallier


Kontrabass Dieter Lange

Katia Ledoux

Katia Ledoux (Mezzosopran) wurde in Paris geboren und wuchs in Österreich auf. Mit sechs Jahren begann sie bei den Schubert Sängerknaben in Wien zu singen und gewann 2008 den ersten Preis beim Jugendgesangswettbewerb «Prima la Musica». 2017 war sie Preisträgerin des «Feruccio Tagliavini» Gesangswettbewerbs, 2018 Stipendiatin in Bayreuth und im selben Jahr gewann sie den Pressepreis bei der «International Vocal Competition» in ‘s-Hertogenbosch. 2019 war sie Preisträgerin der «Belvedere Competition» und gewann den ersten Preis beim «Nordfriesischen Liedpreis». Auf der Bühne war sie als Marcellina in Le nozze di Figaro u. a. am Stadttheater Schaffhausen, der Kammeroper Schönbrunn, der Sommerserenade Graz und am Stadttheater Wels und als Zita in Gianni Schicchi am Schlosstheater Schönbrunn zu erleben. 2017 debütierte sie an der Oper Graz als Mutter in Amahl and the night visitors von Gian Carlo Menotti. 2019 gab sie ihr Debüt als Geneviève in Pelléas et Mélisande an De Nationale Opera Amsterdam mit dem Concertgebouw Orchester. Von 2019 bis 2021 gehörte sie zum Internationalen Opernstudio des Opernhauses Zürich und war u. a. in Die Sache Makropulos, Belshazzar, Coraline, Zauberflöte, Belshazzar und Iphigénie en Tauride zu hören. Zudem gab sie hier 2021 das Konzert Opera goes Pop und war 2023 als Gertrude in Roméo et Juliette zu erleben. Jüngst sang sie Ježibaba (Rusalka) an der Staatsoper Stuttgart sowie Prinz Orlofsky (Die Fledermaus), Marta (Iolanta) und Vénus / Orphée / L’opinion Publique (Orphée aux enfers) an der Volksoper Wien.

Anna Hauner

Anna Hauner was born in Aichach, Germany. She studied piano with Benedikt Koehlen and Lied interpretation with Donald Sulzen at the Richard Strauss Conservatory in Munich. Under choral director Hans-Joachim Willrich at the Gärtnerplatztheater Munich, she began studying conducting. She continued her orchestral conducting studies at the University of Music and Performing Arts Munich with Bruno Weil and attended masterclasses with Bernard Ringeissen and Paul Badura-Skoda. A scholarship recipient of the Richard Wagner Association, she made her conducting debut with the Georgian Chamber Orchestra Ingolstadt, soon followed by concerts with the Philharmonie Bad Reichenhall and the Münchner Symphoniker. As a coach and musical assistant, she worked at the Bavarian Theatre Academy August Everding, where she received a teaching assignment for accompaniment in 2010. In October 2009, she was appointed répétiteur at the Bavarian State Opera and was regularly invited for concert performances of operas at the Munich Philharmonie. Since 2015, Anna Hauner has been the solo répétiteur at the Zurich Opera House, where she conducted several performances of the production “Konrad oder das Kind aus der Konservenbüchse.” She has been engaged as a language coach for the Mozart CD with Juan Diego Flórez and as a musical assistant at the Arena Sferisterio Macerata Festival. A major focus of her career is accompanying singers. Anna Hauner has given numerous song recitals and concerts in Munich, Zurich, London, Düsseldorf, and Dublin.

Hänsel und Gretel16 / 23 / 28 / 30 Nov / 2 / 11 Dec 2025 / 25 / 31 Jan 2026

Dieter Lange

Dieter Lange wurde 1958 in Wuppertal geboren und wuchs in Konstanz auf. Nach der Ausbildung zum Kontrabassisten in Basel und Turin war er mehrere Jahre Mitglied der Festival Strings Lucerne. Es folgte ein Studium in Dirigieren bei Ralf Weikert und in Komposition bei Caspar Diethelm. Inspiriert von der Arbeit mit Nikolaus Harnoncourt, beschäftigte er sich intensiv mit der historischen Aufführungspraxis.

Dieter Lange ist Dozent für Kontrabass an der Hochschule Luzern und Mitglied der Philharmonia Zürich. Er war Mitbegründer und langjähriger Präsident des Orchestra La Scintilla. Mit diesem Ensemble tritt er mit namhaften Künstlern in allen grossen Konzertsälen Europas und Nordamerikas auf.

Als Dirigent leitete er diverse Opernprojekte in Luzern (u. a. Henzes Pollicino, Mozarts Zauberflöte, Pergolesis Serva Padrona). 2017 folgte das von ihm zusammengestellte barocke Opern-Pasticcio-Projekt „ Ariadne, eine Frau sieht rot“, inszeniert von der jungen Regisseurin Gisela Nyfeler. Anlässlich dieser Projekte gründete er das auf alten Instrumenten spielende Ensemble Opera Amata. Dieter Lange ist am Opernhaus Zürich Betreuer der Orchesterakademie.  Mit dem Orchester Santa Maria, Luzern, führte er von 2002 bis 2008 Konzerte im In- und Ausland auf. Überzeugt von der Wichtigkeit der Arbeit mit Laienmusikern, dirigiert er das Orchester Emmen. Mit seiner Familie lebt Dieter Lange in Kriens.

Ganze Besetzung anzeigen Weniger anzeigen

Abstract

Mezzo-soprano Katia Ledoux was born in Paris and grew up in Austria. She has been a member of the International Opera Studio in Zurich since the 2019/20 season, and has been appeared in a number of productions, including Die Sache Makropulos, Belshazzar, Coraline, Die Zauberflöte, and Iphigénie en Tauride. Her song recital, presented together with pianist Anna Hauner, is a wild ride through pop and operatic repertoire. Katia Ledoux sings about love, saying «from Argentina to Tanzania, from Gluck to Alicia Keys, and past melting hearts, maternal love, true love, a quick fling with Mr. Right Now, unrequited love, and love for one’s public: French singer Barbara’s breakthrough song Ma plus belle histoire d’amour provides the evening’s secret theme.»

Mehr lesen Weniger anzeigen

Good to know

Ihnen gehört die Zukunft: Katia Ledoux und Thomas Erlank