Così fan tutte

Wolfgang Amadeus Mozart

Dramma giocoso in two acts
Libretto by Lorenzo da Ponte

From 3. July 2026 until 12. July 2026

  • Duration :
    approx. 3 H. 30 Min. Inkl. Pause after approx. 1 H. 35 Min.
  • Language:
    In Italian with German and English surtitles.
  • More information:
    Introduction 45 min before the performance.

Music Direction:
Roberto González-Monjas
Director:
Kirill Serebrennikov

Kirill Serebrennikov

Kirill Serebrennikov ist Theater-, Opern-, Film- und Fernsehregisseur. 2012-2020 leitete er das Gogol-Center in Moskau. Der studierte Physiker führt seit 1994 Regie; Salome an der Oper Stuttgart im Herbst 2015 sowie Il barbiere di Siviglia an der Komischen Oper Berlin 2016 waren erste Arbeiten ausserhalb Russlands. Zu seinen Auszeichnungen zählen der East of West Award beim Karlovy Vary Filmfestival (2005) sowie der russische Theaterpreis Goldene Maske (2012). Sein Film Ismena (Untreue) wurde 2012 mit dem Grand Prix des Filmfestivals in Rom ausgezeichnet und für den Goldenen Löwen beim Filmfestival in Venedig nominiert. Seine Theaterinszenierungen wurden zu den Wiener Festwochen, an die Schaubühne Berlin, ans Deutsche Theater Berlin und zum Theaterfestival in Avignon eingeladen. Sere­bren­nikov wurde im August 2017 während der Dreharbeiten zu seinem Film Leto festgenommen und stand bis April 2019 in Moskau unter Hausarrest. Die in dieser Zeit entstandenen Inszenierungen von Così fan tutte in Zürich und Nabucco in Hamburg hat er durch Videobotschaften geleitet. 2021 inszenierte er so auch Parsifal an der Wiener Staatsoper und Die Nase an der Staatsoper München; sein Spielfilm Petrov’s Flu wurde zum Filmfestival in Cannes eingeladen. Im Januar 2022 durfte er aus Russland ausreisen und konnte Tschechows Der schwarze Mönch am Thalia Theater Hamburg selbst zur Premiere bringen. Er lebt nun in Berlin und ist «Artist in Residence» am Hamburger Thalia Theater. Im Juni 2022 wurde das Gogol-Center von der russischen Regierung geschlossen. In der Oper inszenierte er zuletzt u.a. den Freischütz in Amsterdam, Lohengrin in Paris und Don Carlo in Wien.

Così fan tutte3 / 7 / 9 / 12 Jul 2026
Umsetzung Inszenierung, Choreographie:
Evgeny Kulagin

Evgeny Kulagin

Evgeny Kulagin, born in 1981, graduated from the Academy of Arts and Culture in his hometown Chelyabinsk. In 2002, together with Ivan Estegneyev, he founded the contemporary dance company “Dialogue Dance” in Kostroma, which soon after its founding developed into an important center for contemporary Russian dance. The company’s performances were awarded the prestigious “Golden Mask” three times. Kulagin and his company have collaborated with major companies and choreographers from Russia, the Netherlands, Belgium, France, and Austria. Evgeny Kulagin is also active as a choreographer and director in spoken theater and film. From 2014, he worked as a director and choreographer at the Moscow Gogol Center under the leadership of Kirill Serebrennikov. There, he directed and choreographed Shakespeare (2017) and Two Rooms (2018). Together with Kirill Serebrennikov, he has developed numerous productions in both spoken theater and opera. In 2018, they jointly produced the film Leto (Summer), which was shown that same year at the Cannes Film Festival and the Zurich Film Festival. Kulagin staged Kirill Serebrennikov’s productions in Zurich (Così fan tutte), at the Bavarian State Opera (The Nose), and at the Vienna State Opera (Parsifal), while Serebrennikov was under house arrest in Moscow. Most recently, he worked with Serebrennikov on productions including Der Freischütz (Amsterdam), Le nozze di Figaro (Komische Oper Berlin), and Don Carlo (Vienna). At the Hamburg Thalia Theater, Kulagin directed the evening Apocalypse Tomorrow.

Così fan tutte3 / 7 / 9 / 12 Jul 2026
Associate set designer:
Nikolay Simonov

Nikolay Simonov

Nikolay Simonov wurde in Rostow am Don (Russland) geboren und studierte an der dortigen Kunsthochschule. Nach seinem Abschluss schuf er die Bühnenbilder für über hundert Opern- und Schauspielproduktionen. Dabei arbeitete er u.a. mit Regisseuren wie Kirill Serebrennikov, Yuri Butusov, Michail Bychkov, Sergei Golomazov, Marina Brus­ni­kina und Igor Golyak. Seine Arbeit führte ihn in verschiedene Städte in Russland, Estland, Lettland und den USA. Er ist Preisträger des Jugendpreises «Triumph», der «Möwe», des «Crystal Turandot», des Oleg Tabakov Charitable Fund, der Boston Theatre Critics Association «Elliott Norton» für herausragende Bühnenbilder im Theater. Er ist zudem im Ausstellungsdesign tätig und konzipierte die Räume für Ausstellungen am Kunstmuseum Woronesch und erarbeitete das Konzept für die Rekonstruktion des Venivitinov-Museums in Woronesch. Zuletzt war er Ausstattungsleiter im Moskauer Tschechow-Theater.

Così fan tutte3 / 7 / 9 / 12 Jul 2026
Conceptional assistance:
Tatiana Dolmatovskaya

Tatiana Dolmatovskaya

Tatyana Dolmatovskaya studierte Literatur in Moskau und Kostümdesign am Wimbledon College of Art. Sie war zunächst Chefredakteurin der russischen Vogue. Seit 2007 entwirft sie Kostüme für Film und Theater. Als Kostümassistentin arbeitete sie mit den Filmregisseuren Kenneth Branagh (Jack Ryan, Shadow Recruit) und Joe Wright (Anna Karenina) zusammen und war zudem als Assistentin bei der Serie The Americans engagiert. Für zahlreiche russische Filmproduktionen entwarf sie die Kostüme. Für das Theater entwarf sie u.a. Kostüme am Moscow Art Theater und am Stanislawski-und-Nemirowitsch-Dantschenko-Musiktheater. Mit Kirill Serebrennikov arbeitete sie bereits bei dessen Filmen Leto und The Student zusammen und übernahm u.a. die Kostümmitarbeit für seine Inszenierungen von Così fan tutte am Opernhaus Zürich, Nabucco an der Staatsoper Hamburg, Die Nase an der Bayerischen Staatsoper, Parsifal an der Wiener Staatsoper, Lohengrin an der Pariser Opéra und Le nozze di Figaro an der Komischen Oper Berlin.

Così fan tutte3 / 7 / 9 / 12 Jul 2026
Lighting designer:
Franck Evin

Franck Evin

Franck Evin, geboren in Nantes, ging mit 19 Jahren nach Paris, um Klavier zu studieren. Nachts begleitete er Sänger im Café Théâtre Le Connetable und begann sich auch für Beleuchtung zu interessieren. Schliesslich entschied er sich für die Kombination aus Musik und Technik. Dank eines Stipendiums des französischen Kulturministeriums wurde er 1983 Assistent des Beleuchtungschefs an der Opéra de Lyon. Hier arbeitete er u. a. mit Ken Russel und Robert Wilson zusammen. Am Düsseldorfer Schauspielhaus begann er 1986 als selbstständiger Lichtdesigner zu arbeiten und legte 1993 die Beleuchtungsmeisterprüfung ab. Besonders eng war in dieser Zeit die Zusammenarbeit mit Werner Schröter und mit dem Dirigenten Eberhard Kloke. Es folgten Produktionen u. a. in Nantes, Strassburg, Paris, Lyon, Wien, Bonn, Brüssel und Los Angeles. Von 1995 bis 2012 war er Künstlerischer Leiter der Beleuchtungsabteilung der Komischen Oper Berlin und dort verantwortlich für alle Neuproduktionen. Hier wurden besonders Andreas Homoki, Barrie Kosky, Calixto Bieito und Hans Neuenfels wichtige Partner für ihn. Im März 2006 wurde Franck Evin mit dem «OPUS» in der Kategorie Lichtdesign ausgezeichnet. Seit Sommer 2012 arbeitet er als künstlerischer Leiter der Beleuchtungsabteilung an der Oper Zürich. Franck Evin wirkt neben seiner Tätigkeit in Zürich weiterhin als Gast in internationalen Produktionen mit, etwa an den Opernhäusern von Oslo, Stockholm, Tokio, Amsterdam, München, Graz sowie der Opéra Bastille, der Mailänder Scala, dem Teatro La Fenice, der Vlaamse Opera und bei den Bayreuther Festspielen.

Carmen18 / 21 / 23 / 27 / 31 Jan 2026 Madama Butterfly30 Dec 2025 / 3 / 9 / 11 / 13 / 16 Jan 2026 Un ballo in Maschera22 / 28 / 31 May / 7 / 13 Jun 2026 Fidelio3 / 6 / 10 / 14 / 16 May 2026 Così fan tutte3 / 7 / 9 / 12 Jul 2026
Video:
Ilya Shagalov

Ilya Shagalov

Ilya Shagalov wurde in Krasnodar, Russland, geboren und studierte zunächst Schauspiel an der Staatlichen Hochschule für Kunst und Kultur seiner Heimatstadt. Anschliessend studierte er Theaterregie bei Kirill Serebrennikov an der Theaterschule des Moskauer Tschechow-Künstlertheaters. Neben seiner Tätigkeit als Regisseur arbeitet er als Videokünstler, Bühnenbildner und Komponist. Er führte Regie bei verschiedenen Theaterprojekten in Russland und im Ausland, u.a. inszenierte er Träume vom Minotaurus am Theater der Nationen Moskau, Nahe Null von Natan Dubowizki an der Schaubühne Berlin, Mein Moskau am Moskauer Gogol Zentrum, Evgeny Zamyatins We am Theater in Rouen, Frankreich, sowie Venus im Pelz von Sacher-Masoch am Russischen Theater in Tallin. Ab 2013 war Ilya Shagalov am Gogol Zentrum fest engagiert. Mit Kirill Serebrennikov verbindet ihn seit seinem Studium eine enge Zusammenarbeit und er produzierte die Videos für eine Vielzahl seiner Produktionen, u.a. für Woyzeck am Nationaltheater Lettland, Salome und Hänsel und Gretel an der Oper Stuttgart, Il barbiere di Siviglia an der Komischen Oper Berlin, Nabucco an der Staatsoper Hamburg sowie Parsifal und Don Carlo an der Wiener Staatsoper.

Così fan tutte3 / 7 / 9 / 12 Jul 2026
Chorus Master:
Alice Lapasin Zorzit
Dramaturgy:
Beate Breidenbach

Beate Breidenbach

Beate Breidenbach studierte zuerst Violine, dann Musikwissenschaft und Slawistik in Nowosibirsk, Berlin und St. Petersburg. Nach Assistenzen an der Staatsoper Stuttgart und der Staatsoper Unter den Linden Berlin wurde sie als Musikdramaturgin ans Theater St. Gallen engagiert, drei Jahre später wechselte sie als Dramaturgin für Oper und Tanz ans Theater Basel. Anschliessend ging sie als Operndramaturgin ans Opernhaus Zürich, wo sie bisher mit Regisseurinnen und Regisseuren wie Calixto Bieito, Dmitri Tcherniakov, Andreas Homoki, Herbert Fritsch, Nadja Loschky, Kirill Serebrennikov und anderen arbeitete und die Entstehung neuer Opern von Pierangelo Valtinoni, Michael Pelzel, Samuel Penderbayne und Jonathan Dove betreute. Gastdramaturgien führten sie u.a. an die Potsdamer Winteroper (Le nozze di Figaro, Regie: Andreas Dresen), zum Schweizer Fernsehen (La bohème im Hochhaus) und 2021 an die Opéra de Génève (Krieg und Frieden, Regie: Calixto Bieito). Mit Beginn der Spielzeit 2026/27 wird sie als Chefdramaturgin an die Deutsche Oper Berlin wechseln.

Così fan tutte3 / 7 / 9 / 12 Jul 2026

Cast


Fiordiligi Elbenita Kajtazi


Dorabella Siena Licht Miller


Guglielmo Yannick Debus

Ferrando Bogdan Volkov


Despina Rebeca Olvera


Don Alfonso Luca Pisaroni


Sempronio Francesco Guglielmino


Tizio Evgeny Kulagin

Elbenita Kajtazi

Soprano Elbenita Kajtazi comes from Kosovo. She studied at the Music Academy in Mitrovica and the University of Prishtina and is a prizewinner of several international competitions. In 2014, she won first prize at the Spiros Argiris Competition of the Sarzana Opera Festival in Italy and in 2015 first prize at the Riccardo Zandonai Vocal Competition. From 2014 to 2016, she sang roles at the Deutsche Oper Berlin such as Frasquita (Carmen), Gianetta (L’elisir d’amore), Papagena (Die Zauberflöte), Annina (La traviata), Shepherd (Tannhäuser), and Sandman/Tom Thumb (Hänsel und Gretel). From the 2016/17 season, she was a member of the ensemble at the Aalto Theatre in Essen, and since the 2018/19 season she has been part of the ensemble at the Hamburg State Opera. Her repertoire since then has included Pamina (Die Zauberflöte), Gretel (Hänsel und Gretel), Musetta (La bohème), Liù (Turandot), Violetta (La traviata), Adele (Die Fledermaus), Nannetta (Falstaff), Manon, Micaëla (Carmen), Susanna and Contessa (Le nozze di Figaro), and Marzelline (Fidelio). She has worked with conductors such as Tomáš Netopil, Friedrich Haider, Riccardo Minasi, Donald Runnicles, Kent Nagano, and Nicholas Carter. In concert, she has performed Beethoven’s Ninth Symphony at the Elbphilharmonie and Laeiszhalle Hamburg, works by Mozart, Beethoven, and Haydn with the Mozarteum Orchestra Salzburg, and Scènes de la vie de bohème at the Grand Théâtre de Genève. In the current season, she will appear as Antonia (Les contes d’Hoffmann) and Nannetta at the Hamburg State Opera, as Liù at the Semperoper Dresden, and as Mimì (La bohème) at the Vienna State Opera.

Così fan tutte3 / 7 / 9 / 12 Jul 2026

Siena Licht Miller

Siena Licht Miller, German-American mezzo-soprano, studied voice at the Curtis Institute of Music and the Oberlin Conservatory of Music. She completed her training with programs at Opera Philadelphia, the Santa Fe Opera, the Opera Theatre of St. Louis, and the Aspen Music Festival. She is a scholarship holder of the Bagby Foundation and a prizewinner of the Metropolitan Opera National Council Auditions, the Marilyn Horne Rubin Foundation, and the Gerda Lissner Foundation.

Highlights of her career so far include role debuts as Hermia in A Midsummer Night’s Dream, Second Lady in Die Zauberflöte, and one of the two solo roles in the world premiere of Denis and Katya by Philip Venables at Opera Philadelphia. At the Aspen Opera Center, she sang the title role in Ravel’s L’Enfant et les sortilèges under the baton of Robert Spano.

She also regularly dedicates herself to song repertoire. She appeared in The Song Continues recital series at Carnegie Hall in honor of her mentor Marilyn Horne, and toured the United States with a recital alongside pianist Kevin Murphy.

In the 2020/21 season, she was a member of the International Opera Studio in Zurich, where she performed in Maria Stuarda, Simon Boccanegra, Viva la mamma, Salome, Odyssee, in the ballet Monteverdi, in L’italiana in Algeri, and as Flosshilde in Das Rheingold. Since the 2022/23 season, she has been a member of the ensemble at Zurich Opera House, where she recently appeared in Barkouf, Salome, Anna Karenina, Lakmé, La rondine, Die Walküre, and Götterdämmerung.

She also sang the title role in Handel’s Serse at Theater Winterthur.

La scala di seta25 / 28 Sept / 19 / 24 Oct 2025 La clemenza di Tito26 / 29 Apr / 3 / 8 / 15 / 17 / 20 / 25 May 2026 Carmen18 / 21 / 23 / 27 / 31 Jan 2026 Madama Butterfly30 Dec 2025 / 3 / 9 / 11 / 13 / 16 Jan 2026 Così fan tutte3 / 7 / 9 / 12 Jul 2026 Hänsel und Gretel20 / 23 Nov / 2 / 16 / 18 Dec 2025 / 2 / 24 / 25 / 31 Jan 2026

Yannick Debus

Yannick Debus studied voice at the Lübeck University of Music, the Basel Music Academy, and the Schola Cantorum Basiliensis. Alongside his vocal studies, he studied music theory and ear training in Lübeck. During his studies, he sang at the theaters in Kiel and Lübeck, including the lead role of the Poet in L’impresario in angustie (Cimarosa). As part of the Junge Oper Schloss Weikersheim, he appeared in the summer of 2017 in the role of the Father in Humperdinck’s fairy-tale opera Hänsel und Gretel. In the summer of 2018, he sang the role of Guglielmo in Così fan tutte at the Kammeroper Schloss Rheinsberg. He was seen at the Theater Basel as the Emperor Overall in Viktor Ullmann’s Der Kaiser von Atlantis, as Figaro in Milhaud’s La mère coupable, and at the Innsbruck Festival of Early Music as Emireno in Handel’s Ottone, re di Germania. From 2020 to 2022, he was a member of the International Opera Studio in Zurich, where he appeared as Kilian in Der Freischütz, as Speaker and 2nd Priest in Die Zauberflöte, as Hermann in Les Contes d’Hoffmann, as Thierry in Dialogues des Carmélites, and as Pieter in Girl with a Pearl Earring. He has a close collaboration with René Jacobs, with whom he appeared as Orpheus in Telemann’s opera of the same name in Basel, and in 2022 as Apollo in Handel’s Apollo e Dafne, as Kilian and Ottokar on the CD release tour of Der Freischütz, and in Israel in Egypt. In 2022, he sang Haydn’s Creation at the Berlin Konzerthaus and Beethoven’s 9th Symphony at the Berlin Philharmonic.

Manon24 / 27 Sept / 3 / 7 / 10 Oct 2025 Fidelio3 / 6 / 10 / 14 / 16 May 2026 Così fan tutte3 / 7 / 9 / 12 Jul 2026 Die Fledermaus7 / 10 / 12 / 14 / 18 / 26 / 28 / 31 Dec 2025 / 2 / 4 / 6 / 10 Jan 2026 Johannes-Passion24 Mar 2026

Rebeca Olvera

Rebeca Olvera is from Mexico and studied at the Conservatorio Nacional de Música in Mexico City. From 2005 to 2007, she was a member of the International Opera Studio at the Zurich Opera House. Afterwards, she became a permanent ensemble member and performed roles such as Adina (L’elisir d’amore), Norina (Don Pasquale), Berenice (L’occasione fa il ladro), Giulia (La scala di seta), Rosina (Paisiello’s Il barbiere di Siviglia), Blonde (Die Entführung aus dem Serail), Madame Herz (Der Schauspieldirektor), Dorinda (Orlando), Isolier (Le comte Ory), Adalgisa (Norma), and Zaida (Il turco in Italia). She worked with conductors including Ralf Weikert, Vladimir Fedoseyev, William Christie, Marc Minkowski, Nello Santi, Adam Fischer, Fabio Luisi, Diego Fasolis, Franz Welser-Möst, Emmanuelle Haïm, and Alessandro De Marchi. She gave concerts with José Carreras in South America and Europe (Carreras Gala 2007 on ARD) and with Plácido Domingo in Mexico. In 2016, she sang Adalgisa in Norma alongside Cecilia Bartoli at the Théâtre des Champs-Élysées, at the Edinburgh Festival, and at the Baden-Baden Festival House. In Zurich, she appeared as Despina, Musetta, Frasquita (Carmen), Mi (Das Land des Lächelns), Zaida (Il turco in Italia), Komtesse Stasi (Die Csárdásfürstin), Waldvöglein (Siegfried), and Contessa di Folleville (Il viaggio a Reims) — the latter role also performed at the Royal Danish Opera. She performed Isolier at the Opéra de Monte-Carlo and Clorinda (La Cenerentola) at the Vienna State Opera. Additionally, she appeared as Berta (Il barbiere di Siviglia) and in the gala concert Carmencita & Friends at the Salzburg Festival.

Der Rosenkavalier21 / 26 Sept / 1 / 5 / 14 / 17 / 21 / 26 Oct 2025 Manon24 / 27 Sept / 3 / 7 / 10 Oct 2025 Un ballo in Maschera22 / 28 / 31 May / 7 / 13 Jun 2026 Così fan tutte3 / 7 / 9 / 12 Jul 2026 Die Fledermaus7 / 10 / 12 / 14 / 18 / 26 / 28 / 31 Dec 2025 / 2 / 4 / 6 / 10 Jan 2026

Luca Pisaroni

Luca Pisaroni, raised in Busseto, Italy, studied at the Verdi Conservatory in Milan. Since his debut at the Salzburg Festival with the Vienna Philharmonic and Nikolaus Harnoncourt, he has performed on numerous major opera and concert stages as well as at renowned festivals worldwide, including the opera houses of Vienna, San Francisco, New York, Madrid, Berlin, Milan, and Paris, the Salzburg, Glyndebourne, and Aix-en-Provence festivals, as well as the Wiener Musikverein, Concertgebouw Amsterdam, Carnegie Hall in New York, and Wigmore Hall in London. His repertoire includes roles such as Figaro (Le nozze di Figaro), Guglielmo (Così fan tutte), Giorgio (I Puritani), Papageno (Die Zauberflöte), Golaud (Pelléas et Mélisande), Méphistophélès (La Damnation de Faust), Maometto (Maometto II), and Conte Rodolfo (La sonnambula). Luca Pisaroni tours worldwide with the major roles of his fach: at Teatro Real Madrid as Méphistophélès (Faust), at the Liceu Barcelona as Mustafà (L’italiana in Algeri), and at Houston Grand Opera as Lorenzo da Ponte in the world premiere of O’Regan’s The Phoenix. At the Metropolitan Opera, he made his debut in the title role of Don Giovanni and at the Royal Opera House London as Escamillo (Carmen). Recent engagements include Leporello (Don Giovanni) at the Gran Teatre del Liceu in Barcelona, Don Rodrigue in Dalbavie’s world premiere Le Soulier de Satin at the Opéra National de Paris, Il Re di Scozia (Ariodante) at the Bolshoi Theatre in Moscow, and most recently the Four Villains (Les Contes d’Hoffmann) at the Hamburg State Opera.

Così fan tutte3 / 7 / 9 / 12 Jul 2026

Francesco Guglielmino

Francesco Guglielmino was born in Solothurn. At the age of 21, he moved to Zurich, where he focused on his dance training and appeared in the musicals Fame and Hair. From Zurich, he went to New York, where he deepened his acting skills and took dance classes at the Alvin Ailey American Theater School and the Broadway Dance Center. He also worked as a model for fashion shows and advertising. At the Acting Studio and Stella Adler Acting School, he attended acting classes and appeared as an actor in various productions at the Metropolitan Opera, such as Turandot, Madama Butterfly, La bohème, and Aida. After moving to Los Angeles, he appeared in numerous television productions and TV shows, including CSI: Miami, CSI: New York, Law and Order, The View, and The Ellen Show. Additionally, he played various roles in films and series such as The Pink Panther, Sex and the City, Edgar, Death in Love, and Till Death. Since 2018, Francesco Guglielmino has been living again in Solothurn. At the Zurich Opera House, he has been seen in Così fan tutte, Il trovatore, Dialogues des Carmélites, and Roberto Devereux.

Così fan tutte3 / 7 / 9 / 12 Jul 2026

Evgeny Kulagin

Evgeny Kulagin, born in 1981, graduated from the Academy of Arts and Culture in his hometown Chelyabinsk. In 2002, together with Ivan Estegneyev, he founded the contemporary dance company “Dialogue Dance” in Kostroma, which soon after its founding developed into an important center for contemporary Russian dance. The company’s performances were awarded the prestigious “Golden Mask” three times. Kulagin and his company have collaborated with major companies and choreographers from Russia, the Netherlands, Belgium, France, and Austria. Evgeny Kulagin is also active as a choreographer and director in spoken theater and film. From 2014, he worked as a director and choreographer at the Moscow Gogol Center under the leadership of Kirill Serebrennikov. There, he directed and choreographed Shakespeare (2017) and Two Rooms (2018). Together with Kirill Serebrennikov, he has developed numerous productions in both spoken theater and opera. In 2018, they jointly produced the film Leto (Summer), which was shown that same year at the Cannes Film Festival and the Zurich Film Festival. Kulagin staged Kirill Serebrennikov’s productions in Zurich (Così fan tutte), at the Bavarian State Opera (The Nose), and at the Vienna State Opera (Parsifal), while Serebrennikov was under house arrest in Moscow. Most recently, he worked with Serebrennikov on productions including Der Freischütz (Amsterdam), Le nozze di Figaro (Komische Oper Berlin), and Don Carlo (Vienna). At the Hamburg Thalia Theater, Kulagin directed the evening Apocalypse Tomorrow.

Così fan tutte3 / 7 / 9 / 12 Jul 2026
Ganze Besetzung anzeigen Weniger anzeigen

Abstract

Um die Abgründe der Liebe geht es in fast allen Opern Mozarts – doch in keiner so ausschliesslich wie in «Così fan tutte». Dass ihnen ihre Verlobten Dorabella und Fiordiligi treu sind, davon sind Ferrando und Guglielmo überzeugt. Mit Don Alfonso, der ihnen mit einem Experiment das Gegenteil vorführen will, gehen die Männer eine Wette ein. Doch was als harmloses Spiel beginnt, wird zum grausamen Experiment am offenen Herzen … Radikal zeitgenössisch ist die Inszenierung von Kirill Serebrennikov; Roberto González-Monjas, Chefdirigent des Musikkollegiums Winterthur, führt durch Mozarts so brillante wie doppelbödige Partitur.

Mehr lesen Weniger anzeigen

Trailer «Così fan tutte»



Good to know

Podcast mit Mauro Peter

Audio-Einführung zu «Così fan tutte»

Program book